Rond Sloterdijk spraken nepagenten toeristen aan om hun portemonnees te ‘checken’. Daarna haalden ze er geld uit. De politie heeft drie verdachten aangehouden.
De eerste melding van de oplichtingstruc kwam uit februari van dit jaar. De oplichters zeiden agenten in burger te zijn en identificeerden zichzelf met een badge. Ze vertelden de toeristen dat er veel vals geld in omloop zou zijn en dat ze daarom de portemonnee van de slachtoffers wilden inzien. De oplichters konden zo het geld uit de portemonnees halen.
Uiteindelijk zijn er drie mensen slachtoffer geworden. Na politieonderzoek kon het drietal vorige week worden aangehouden. De verdachten zijn 35, 39 en 54 jaar en komen alle drie uit Roemenië.
Volgens AT5 is het niet de eerste keer dat toeristen rond station Sloterdijk slachtoffer zijn van nepagenten. In 2024 werden er ook al drie mensen aangehouden voor vergelijkbare oplichting.











