West is ’hip and happening’

De buurten die I AMsterdam in het zonnetje zet om meer bezoekers te trekken. Illustratie Amsterdam Marketing
Hoogstins2024

Vandaag begint de campagne van Amsterdam Marketing om meer bezoekers naar buurten buiten het centrum te trekken. West is een prominent onderdeel van die campagne van I AMsterdam. De buurten hier zijn ’hip and happening’, zo is de boodschap. Westerpark, Oud-West en Bos en Lommer/De Baarsjes hebben een eigen ’branding’ gekregen.

De organisatie wil de bezoekers aan Amsterdam (nu 17,6 miljoen per jaar) beter over de stad gaan spreiden. Op de website van I AMsterdam staan nu speciale buurtenpagina’s, met een fotocollage, interactieve kaart en allerlei tips voor elf buurten, waaronder drie in West.

In Oud-West spelen De Hallen en eten en drinken een grote rol. Maar ook de Ten Katemarkt en alternatieve hotspots als Lab 111 worden getipt. Bij Westerpark is er een prominente plek voor de Westergasfabriek, maar ook voor Museum Het Schip, parel van de Amsterdamse School.

Bos en Lommer en De Baarsjes worden volgens I AMsterdam ’hipper and more happening faster than you can say BoLo’. Gewezen wordt op ’coole’ culturele instellingen zoals De School, WOW Amsterdam en Podium Mozaiek in Bos en Lommer. Ook de jonge, multiculturele bevolking wordt genoemd. In De Baarsjes worden de Jan Eef, Witte de Withstraat en Het Sieraad in de spotlights gezet.

Video

Deze maand komt een buurtengids uit in een oplage van 150.000 stuks. De buurten zullen ook worden gepromoot door posters in de stad. Vanaf mei wordt van elke buurt een video gemaakt, die online zal worden gezet. Vanaf die maand zal er in samenwerking met het GVB ook een speciale buurtentram gaan rijden.

 

DeWestkrant