Broodje kaas wordt weer hip

Hoogstins2024

Een pistoletje met kaas of filet americain of grillworst, waar is dat tegenwoordig nog te koop? De ondernemers Sofie Oosterhoff en Julia Alting Siberg zochten ernaar in West en konden het niet vinden. Dus ze openden zelf maar aan de Nassaukade, vlakbij de Overtoom, The Sandwich Bar waar ze broodjes smeren voor klanten.

De doelgroep zijn de millennials, de huidige generatie twintigers en dertigers. Die zijn behoorlijk veel gewend qua horeca-consumptie. Dat betekent dat je niet wegkomt met een gewone broodjeszaak. De pistoletjes zijn ondanks hun gewoonheid, toch weer heel ongewoon. Ze worden bijvoorbeeld versierd met bloemen en komen in een vrolijk bedrukt papiertje. Ook het interieur van de zaak is indrukwekkend hip, net als de opvallende ‘branding’ van de broodjes.

Behalve voor een broodje kaas kunnen klanten in de bar ook terecht voor broodjes hummus met gegrilde groenten, wat inmiddels ook al een klassieker is. De pistolets zijn vriendelijk geprijsd. Voor € 2,- kunnen klanten al een belegd broodje meenemen. Met uiteraard een koffie erbij.

DeWestkrant